torsdag, januari 28, 2010

Hälsningar från Jan Nilsson

Backmans

Hej

Nu tänkte jag tipsa er om att titta lite på www.busvebacken.ath.cx igen.

Det var ett bra tag sen sist, jag har lagt in mycket nytt och jag har också lagt till nya mottagare på den här listan, som riktar sig till addresser som har olika relationer till det som tas upp på hemsidan. Hemsidan handlar  från början om Hans Anderssons historia på gården Bringåsen No 2, man jag har utvidgat det hela till en historieskrivning  om jordbruk och samhälle i Kyrkås socken ganska allmänt och lite av vad det har lämnat för avtryck till resten av Sverige.

Jag har gjort om brevfilsidan och sorterat om en del brev för att få en bättre kronologisk ordningsföljd. Sedan har det tillkommit ett antal nya länkar i nedre delen av startsidan som jag jobbar på med nytt material allt eftersom.

Famförallt har vi fått till ett digitalt  släktträd med en massa folk som har anknytning till jordbrukshemmanen i Kyrkås. Där vill jag gärna ha förslag till kompletteringar och rättelser och även flera gamla bilder på avlidna personer. Sprid dom här uppmaningarna till andra ni känner som inte finns med på den här listan men kan ha intresse av Körsåsfolke!

MVH

Jan